4 způsoby, jak snadněji prodávat digitální obsah

Platební brána Pays v posledních měsících naplno spustila projekt, který se zaměřuje na podporu uživatelů, kteří se snaží vydělávat online prostřednictvím prodeje placeného obsahu.

Na obrázku jsou graficky znázorněny 4 způsoby, jak lze snadněji prodávat obsah online, což je pomocí URL stránky, přístupového kódu, jedinečných kódů a jedinečných URL. Jedná se o řešení pro prodej tzv. E-produktů. E-produktem se rozumí prakticky jakýkoliv nehmotný, neboli digitální obsah. K prodeji vašeho digitálního obsahu potřebujete pouze platební bránu Pays a není třeba platit žádné další externí řešení nebo e-shop. Fixní náklady na prodej prostřednictvím Pays jsou nulové. Platíte pouze transakční poplatek v případě realizované platby zákazníkem.

Co konkrétně je myšleno digitálním obsahem? Obvykle se jedná o následující produkty:

Službu E-produkty naleznete v ceníku platební brány Pays mezi nadstandardními službami. Podle typu souboru pak obvykle uživatelům pomůžeme nastavit nejvhodnější způsob prodeje. Většinou se jedná o jednu z následujících čyř variant.

1.      URL stránka

Jedná se o nejjednodušší způsob prodeje e-produktu. Pokud máte kurz, video, anebo PDF příručku umístěny na nějaké své statické URL adrese, po zaplacení uživatel dostane od Pays automaticky přístup na tuto adresu. Jakmile zákazník zaplatí za obsah přes platební bránu, Pays po zaplacení pošle zákazníkovi automatický email s odkazem. Obsah tohoto emailu pro zákazníka si definujete vy sami. U této varianty se však může stát, že platící zákazník, který získá tento odkaz, pak může takový odkaz sdílet s někým dalším, který tak získá přístup bez zaplacení.

2.      Přístupový kód

Další variantou je, že je váš obsah je sice umístěn na statické URL adrese, ale je uzamčen heslem nebo kódem. Tento kód nebo heslo si na webu nastavíte sami a následně v rozhraní Pays přidáte e-produkt s odpovídajícím odkazem. V šabloně emailu pak nastavíte tento přístupový kód. Jakmile zákazník zaplatí, Pays obratem pošle tento přístupový kód klientovi. Prostřednictvím tohoto kódu se pak zákazník dostane k obsahu.

Výhodou tohoto řešení je, že u hesla si můžete sami nastavit, jak dlouho chcete, aby platilo a heslo pravidelně obměňovat. Podle toho si pak samozřejmě měníte nastavení v rozhraní Pays.  To, jaké heslo si nastavíte, je samozřejmě na vás. Pays pak pouze při nákupu vybraného e-produktu automaticky takové heslo zprostředkuje.

3.      Jedinečné kódy

Pokud nechcete mít jedno heslo nebo jeden přístupový kód pro více uživatelů, můžete využít variantu, kdy každému zákazníkovi pošlete jedinečný kód nebo heslo, které zajistí přístup k Vašemu obsahu. Množství takových hesel / kódů je na vás, protože tyto přístupové údaje k obsahu si vždy nastavujete sami. Pro takové nastavení je tak potřeba jistá technická zdatnost. Jakmile se bude blížit vyčerpání přístupových kódu nebo hesel, Pays vás bude automaticky informovat. Navíc ve svém rozhraní vždy budete vidět, kolik přístupů z kolika dostupných hesel / kódů již bylo zakoupeno a zasláno.

Pays vždy hraje roli automatického zprostředkovatele takových kódů při nákupu. Každý kód pak může mít i další časové omezení. Taková funkce je například dostupná u našeho partnera Streamio, který může pomoci například s prodejem vašeho video obsahu.

4.      Jedinečné URL stránky

Pokud nabízíte poukazy s jedinečnými kódy, můžete mít každý takový poukaz umístěný na jedinečné URL adrese (například jako PDF) a Pays pak po zaplacení automaticky zákaznikovi zašle odkaz na tuto adresu. Stejně jako u jednorázových přístupových hesel ve svém administračním rozhraní můžete vidět, kolik odkazů již bylo vyčerpáno.

Tento způsob je populární například i v e-shopech, kde se používá pro automatické generování přístupu ke slevovému voucheru ve vybrané hodnotě. Při nákupu nad určitou částku dostane zákazník voucher v určité hodnotě právě prostřednictvím odkazu, který je zákazníkovi po zaplacení zaslán.

Proč prodávat svůj digitální obsah s Pays


< předchozí článek - další článek >

Hledáte jednoduché, bezpečné a spolehlivé řešení pro přijímání plateb za váš digitální obsah?

Kontaktujte nás