Platební brána - nápověda

Nápověda pro uživatele platební brány Pays

Níže uvedená témata odpovídají nejčastějším dotazům, které řešíme na zákaznické podpoře platební brány Pays. Před kontaktováním naší e-mailové infolinky se prosím nejprve podívejte na tuto stránku. Odpověď na Váš dotaz se zde již možná nachází.

Zákaznická podpora Pays

Hlavní témata nápovědy


Další časté dotazy uživatelů platební brány

Import přijatých plateb do účetnictví

Pays umožňuje snadný import všech platebních transakcí do účetních systémů, které podporují formát GPC nebo jiné datové formáty. Každý měsíc je v Pays automaticky vygenerován výpis, který má stejné náležitosti jako standardní bankovní výpis. Obsahuje počáteční a koncový stav vašeho účtu, všechny kladné (přijaté platby) a záporné transakce (vratky zákazníkům a převody tržeb na váš bankovní účet). Výpis pro import do účetnictví naleznete v administraci v menu "Přijaté platby - Měsíční výpisy z účtu". Zde najdete PDF verzi výpisu a několik datových formátů pro import. Zde můžete vidět ukázku PDF výpisu.

Automatické daňové doklady pro zákazníky

Generování daňových dokladů pro zákazníky

Je obvyklé, že jsou daňové doklady pro zákazníky generovány e-shopem nebo přímo účetním systémem. Chcete-li však generovat daňové doklady pro zákazníky přímo v platební bráně, je to možné. Tuto potřebu mají obvykle prodejci vstupenek a prodejci e-produktů, kteří nepoužívají e-shop. Stejně tak se okamžité generování daňových dokladů hodí při prodeji voucherů nebo třeba e-booků. Více informací je na stránce generování daňových dokladů.

Jaká je rychlost QR platby?

Rychlá QR platba Pays

Velmi častým dotazem, na který odpovídají kolegyně na podpoře Pays, je rychlost QR platby a zda má smysl QR platbu používat. Odpověď je jednoduchá. QR platby jsou na vzestupu. Jsou bezpečné, levné a velmi rychlé. Poplatek za QR platbu, který zprostředkuje platební brána, je nižší než za platbu kartou. Odpadají zde totiž poplatky karetním asociacím VISA a MasterCard. Rychlost QR platby je dnes již srovnatelná s rychlostí platby kartou a obvykle je QR platba kompletně dokončena do deseti minut. Ke zdržení může dojít pouze o víkendu a svátcích. Pays umí navíc QR platbu chytře použít a nabídnout zákazníkovi, když z nějakého důvodu selže platba kartou, jako alternativní možnost úhrady objednávky. Pokud si to obchodník přeje, dokáže Pays nabízet QR platbu pouze v pracovních dnech, kdy je garantováno, že obchodník obdrží peníze během několika minut.

Práce s jazyky při platbě

Je velmi důležité, aby platební brána komunikovala se zákazníkem správným jazykem. Existuje několik metod, jak zvolit správný jazyk pro komunikaci. Správný jazyk je třeba nastavit při platbě samotné a také ve všech mailových notifikacích, které následně zákazník obdrží. Nastavení jazyka již není dnes vhodné provádět podle IP adresy zákazníka. Místo, kde se zákazník nachází, často nekoresponduje s jeho jazykovými preferencemi. Pays používá metodu určení jazyka podle nastavení v internetovém prohlížeči, který platící zákazník používá. Pokud tedy nenastaví jazyk na platební bráně přímo e-shop při zahájení platby (což je samozřejmě možné), pak nastaví jazyk automaticky platební brána Pays výše uvedenou metodou. Stejný jazyk pak použije v zaslaném potvrzení transakce, které odchází e-mailem.

Jasná identifikace platby pro zákazníka

Snadné vyhledání platby přes platební bránu

Pro obchodníky i zákazníky je důležité, aby i po delší době bylo z výpisu transakcí na bankovním účtu zákazníka zcela jasné, co bylo předmětem platby. Předejde se tak zbytečným dotazům nebo i zbytečným reklamacím, kdy zákazník zapomněl, co si koupil. Z tohoto důvodu používá Pays speciální identifikátor platby, který je zapsán k transakci na bankovním účtu zákazníka. Identifikátor platby se skládá z textu "Pays*platba", za kterým následuje osmimístný číselný kód - unikátní číslo transakce platební brány Pays.

Vyhledání konkrétní platby

Konkrétní platbu (až rok zpětně) může každý zákazník, který použil na e-shopu platební bránu Pays, najít na stránce Vyhledání platby. Po kliknutí na tlačítko "Vyhledat platbu" se objeví formulář, do kterého stačí zadat osmimístné číslo, které najde zákazník u transakce ve svém internetovém bankovnictví. Poté je třeba zadat email, který byl použit při nákupu na e-shopu. Pays provede kontrolu transakce a pokud souhlasí číslo transakce s emailem zákazníka, je ihned odesláno potvrzení transakce a detail platby na uvedený email zákazníka.

Co znamená hvězdička v předmětu mailu zaslaném obchodníkovi?

Úspěšnost plateb Pays je vyšší

Obchodníci, kteří používají platební bránu Pays, dostávají e-mailem automatické zprávy potvrzující jednotlivé příchozí platby. V některých těchto zprávách se na konci předmětu mailu objevuje hvězdička. V případě, že se hvězdička objeví, znamená to, že byla při platbě aplikována některá z nadstandardních, volitelných služeb platební brány Pays. Zákazníkovi se například nepodařilo zaplatit na první pokus a zaplatil až na druhý pokus alternativní platební metodou. Platební brána tedy "zachránila" platbu, kterou by se za normálních okolností nepodařilo zákazníkovi dokončit.

Automatické převody tržeb

Tržby za prodej zboží a služeb se kumulují na účtu obchodníka, který vede platební brána Pays. Tyto tržby může obchodník v administraci kdykoliv převést na svůj bankovní účet. Tato akce se dá automatizovat a platební brána je schopna převádět tržby na bankovní účet obchodníka automaticky ve zvolené periodě.

Odhalování plateb kradenými kartami

Využíváme několik algoritmů, které odhalují pokusy o platby kradenými platebními kartami a chrání tak obchodníky. Pays k tomuto účelu využívá vlastní expertní systém, který se automaticky učí a zdokonaluje. Pokusy a platby kradenými kartami jsou automaticky zablokovány. Obchodníci, kteří používají Pays, díky tomu neodešlou zboží podvodníkům a chrání se tak před následnou reklamací platby ze strany banky a vynucené vratce peněz (chargeback).

Jednotný transakční poplatek

Pays účtuje obchodníkům jasné transakční poplatky na rozdíl od jiných platebních bran. Každá transakce je zpoplatněna jednotnou procentuální sazbou bez ohledu na typ karty, kterou zákazník použil. Obchodník není schopen nijak ovlivnit zda jeho zákazník použije při platbě kartu osobní, firemní, debetní, kreditní nebo zahraniční. Obchodníci používající Pays tedy neřeší vyšší poplatky u některých typů karet.

Zrušení platby kartou

Provedenou platbu kartou není schopen zákazník nijak zrušit. V případě, že je ke zrušení platby důvod, může obchodník platbu zákazníkovi jednoduše vrátit (v administraci platební brány). K této situaci může dojít po dohodě obchodníka a zákazníka například u uznané reklamace zboží. Vždy je lepší se zákazníky komunikovat a na případné reklamaci a výši vratky se společně se zákazníkem dohodnout. Všechny ostatní možnosti jsou komplikované a stojí čas obchodníka a zákazníka.

Opakování platby

Možnost opakování chybné platby je pro zákazníky velmi důležitá. Platba se občas, z důvodu chyby na straně zákazníka, nepodaří. Zákazník zvolí špatnou platební kartu, vypadne mu internetové spojení, špatně autorizuje transakci na mobilu. Důvodů může být víc. Pays automaticky monitoruje chybné platební transakce a pokud není transakce úspěšně dokončena, kontaktuje automaticky zákazníka e-mailem a nabídne alternativní možnost úhrady objednávky. Obchodník obvykle ani nezaregistruje, že proběhla platba až na druhý pokus, protože z jeho pohledu proběhne úhrada objednávky normálně, jen s malým zpožděním.

Platba předem přes platební bránu

Platba předem přes platební bránu

Někteří prodejci požadují od zákazníků zálohovou platbu nebo platbu předem. K tomuto účelu lze použít unikátní službu Platební předpis. Na e-mail zákazníka tak můžete odeslat jasné instrukce o požadované částce (informativní text, číslo objednávky a další popis) společně s odkazem. Zákazník pak jednoduše zaplatí kliknutím na tento odkaz v emailu. Po úspěšné platbě platebního předpisu je obchodník informován e-mailem nebo SMSkou a zákazník obdrží ihned potvrzení transakce e-mailem.

Podporuje Pays Google pay?

Ano, platební brána Pays podporuje platby přostřednictvím Goole pay. Zde najdete další informace o Google Pay.

Podporuje Pays Apple pay?

Pays podporuje Apple Pay

Ano, Pays podporuje platební metodu Apple pay. Tato platební metoda je zobrazována pouze na zařízeních Apple, které ji podporují.

Podporuje Pays Premium SMS?

Pays podporuje platby SMSkami a tuto platební metodu lze jednoduše aktivovat prostřednictvím zákaznické podpory. Na této stránce najdete podrobnější informace a Premium SMS.

Zná Pays celé číslo platební karty zákazníka?

Platební brána Pays zná jen část čísla platební karty zákazníka, který zaplatil. Konkrétně známe několik cifer zleva a poslední 4 číslice karty. V databázi Pays nejsou čísla karet zákazníků ukládány a tedy je nelze ani nikomu poskytnout.

Nenašli jste zde odpověď?

Zeptejte se nás