Platby Pays - volitelné služby

Služby zvyšující úspěšnost plateb

Obchodníkům a dalším uživatelům platební brány Pays je k dispozici celá řada užitečných, volitelných služeb a funkcí. Tyto služby jsou k dispozici všem našim uživatelům na vyžádání. Některé z níže uvedených služeb vyžadují jednoduchou konfiguraci, kterou provádíme dle požadavků uživatele platební brány.

Volitelné služby platební brány a jejich úspěšnost

Vysoká úspěšnost plateb

Hodnoty vycházejí z případové studie "platby smsticket 2019/1-6", do které byly zahrnuty všechny přijaté platby převodem a kartou. Úspěšnost volitelných služeb je závislá na typu prodávaných produktů, jejich ceně a dalších okolnostech nákupu. Zde je kompletní výčet volitelných služeb Pays:

Druhý pokus o platbu

Nabídne automaticky zákazníkům druhý pokus o provedení platby v případě prvního neúspěšného. Každému se občas stane, že online platbu kartou na internetu nezvládne dokončit. Na platební kartě jsou třeba dočasně zakázány internetové platby, byla zvolena nevhodná karta, došlo k vyrušení při provádění platby telefonátem nebo se prostě jen krátce přerušilo připojení na internet. V těchto případech zákazník platbu nedokončí a za normálních okolností se musí vrátit do eshopu a celý proces opakovat. Aktivace této služby zajistí, že má zákazník po neúspěšné platbě ihned druhou možnost provést platbu správně. Stačí kliknout na odkaz, který mu je zaslán emailem.

Připomínač plateb převodem

Připomínač plateb

Automatické připomenutí nedokončené QR platby nebo platby převodem. Určitě tuto situaci znáte. Zákazník si vybere platbu převodem, případně QR platbu. Něž ji však stihne provést něco se přihodí. Případně se rozhodne, ža platbu provede až později večer doma. Jsme jenom lidé, takže zapomínáme a objednávka zůstane neuhrazená. Máme vyzkoušeno, že pokud zákazníkovi nedokončenou platbu převodem včas slušně připomeneme, tak ji často úspěšně dokončí. Všichni jsou pak spokojení. Obchodník udělal obchod a zákazník dostane své vstupenky na koncert, objednané hračky pro děti nebo dárek pro manželku.

Připomínač plateb kartou

Automatické připomenutí nedokončené platby kartou. Platba kartou může být přerušena z nejrůznějších důvodů. Zákazník chce například zaplatit kartou, kterou nemá u sebe, nebo chce zaplatit o něco později, případně si formu úhrady rozmyslel a chce zaplatit jiným způsobem. Dochází i k situacím, kdy zákazník zjistí, že zahájil platbu a nemá u sebe mobil, na který přišel 3D secure kód. Všechny tyto situace vedou k tomu, že není platba dokončena. Víme, že když zákazníkovi zašleme připomínku platby, tak ji v mnoha případech dokončí.

Nedokončené platby

Seznam nedokončených plateb a možnost zaslání platebního předpisu zákazníkovi. Každý obchodník ví, o co jde. Zákazník na eshopu nakoupil, v košíku měl několik položek, vyplnil všechny údaje do objednávky, zahájil platbu a nic... Platba zůstala nedokončená a obchodník přemýšlí proč. Důvodů může být mnoho a zákazník si možná nákup skutečně rozmyslel a dokončit jej nechce. Ze zkušenosti však víme, že je vysoké procento zákazníků, kteří nákup dokončit chtěli a nepodařilo se jim to (nenašli platební kartu, někdo je vyrušil, vybil se jim notebook, ztratili signál na mobilu...). Uživatelé Pays mohou takovým zákazníkům vygenerovat a zaslat platební předpis z nedokončené platby. Zákazník pak velmi často platbu dokončí.

Opakovaný platební odkaz

Opakovaný platební odkaz

Automatické odesílání platebních odkazů v nastaveném intervalu. Obchodníci, kteří dodávají svým zákazníkům zboží v pravidelných intervalech, obvykle aktivují tuto službu. Jedná se často o pravidelné dodávky potravin z farem, vína z oblíbeného vinařství, kávy z oblíbené pražírny, nebo dodávky spotřebního materiálu do kanceláře. Zákazník dostává mailem v nastaveném intervalu výzvu s žádostí o platbu. V případě, že platbu provede, je obchodník ihned informován a uskuteční dodávku zboží. Tato služba je zákazníky vnímána velmi pozitivně, protože se jedná o platbu dobrovolnou. V době, kdy má zákazník například dovolenou a platbu neprovede, nic se nestane. Zákazník nemusí platební odkaz rušit a akceptuje jej, pouze pokud má zájem.

Další volitelné služby Pays

Internetová pokladna

Platební odkazy

Definice a umístění seznamu platebních odkazů do vlastní webové stránky. Mnoho poskytovatelů služeb nebo výrobců s malým sortimentem nepoužívá žádný systém pro eshop. Je to totiž zbytečné. V případě malého množství produktů za pevnou cenu stačí pouze aktivovat tuto službu a umístit na webové stránky tzv. internetovou pokladnu Pays. Zákazník pak může kliknout na jeden odkaz z nabídky a přímo zaplatit požadovanou částku. Obchodník je ihned po platbě informován mailem.

Virtuální platební terminál

Virtuální platební terminál

Internetový platební terminál pro kamennou provozovnu. Fyzický platební terminál stojí vždy peníze a nelze jej do provozovny pořídit bez měsíčního paušálu. V případě velkého množství prodejů prostřednictvím platební karty se bez fyzického terminálu samozřejmě obejít nelze. Pro ty, kteří mají však plateb kartami velmi málo, se fyzický terminál nevyplatí. Přesto je možné platby kartami přijímat. K tomu slouží virtuální platební terminál Pays, na kterém může zákazník zaplatit. Nutný je pouze počítač s připojením na internet a aktivace této služby.

Režim 3D secure only

Povolení pouze 3D secure plateb kartou. Někteří obchodníci vyžadují (často poskytovatelé virtuálních serverů), aby jim zákazníci platili kartami přes internet výhradně v režimu 3D secure. Taková platba je nezpochybnitelná a je jisté, že ji skutečně provedl majitel platební karty. 3D secure platbu nedokáže provést zloděj, který platební kartu někomu ukradl a majitel ji ještě nestihl zablokovat. Obchodník má pak 100% jistotu, že dodává službu majiteli karty, kterou bylo placeno.

Generování paragonů, faktur a voucherů

Automatické generování dokladů po platbě

Automatické odesílání dokladů zákazníkům. Platební brána Pays umí vygenerovat všechny typy dokladů ihned po přijaté platbě. Po jednoduché konfiguraci, kterou provede administrátor Pays, mohou Vaši zákazníci dostávat doklady automaticky mailem. Tyto doklady (jejich šablony) je třeba nejprve připravit tak, aby byly správně číslovány a obsahovaly potřebné údaje a grafiku.

Kódy Google Analytics

Vložení vlastních kódů pro měření konverzí elektronického obchodu do detailu transakcí. Mnozí obchodníci využívají službu Google Analytics pro měření konverzí svého elektronického obchodu, aby lépe cílili reklamní kampaně na zákazníky, kteří pak skutečně nakoupí.

Z tohoto důvodu je potřeba velmi přesně a spolehlivě měřit tržbu, která každým nákupem vznikne a služba Google Analytics je k tomuto účelu velmi dobrá. U online plateb kartou lze tržbu změřit snadno přímo na stránce eshopu, kam je zákazník přesměrován po úspěšné platbě. U offline plateb (QR platba, platba převodem) je tento úkol obtížnější, protože se obchodník o proběhlé platbě nedozví ihned a není 100% jisté, zda zákazník platbu dokončí. V případě, že zákazník platbu dokončí bankovním převodem, nelze pak snadno propojit vzniklou tržbu a reklamní kampaň, která k této tržbě vedla…

Z tohoto důvodu umožňuje Pays vložit měřící kód GA přímo na stránku "Detail transakce". Zákazník, který úspěšně zaplatí pomocí některé offline platby je pak správně zahrnut do statistik a tržba je spolehlivě započítána.

Bezkontaktní identifikace zákazníka

Možnost bezkontaktně ověřit zákazníka při výdeji objednávky (vhodné při výdeji hotových jídel). V některých specifických případech potřebuje prodejce při výdeji objednávky identifikovat zákazníka, který před tím zaplatil kartou. Tato služba to umožňuje. Kurýr nebo vydávající tak okamžitě zjistí, že vydává objednávku tomu správnému člověku. Princip ověření je velmi jednoduchý a nevyžaduje žádné speciální zařízení.

Vyhledávání plateb pro zákazníky

Vyhledání platby kartou

Identifikace platební transakce na bankovním účtu zákazníka a možnost snadného vyhledání platby. Zákazníky si musíme všichni hýčkat. Proto je důležité, aby vždy dostali co možná nejpřesnější informaci ohledně své platby. Někteří zákazníci takovou informaci požadují třeba i několik měsíců po úhradě zboží nebo služeb. Aby byly spokojení, přidává Pays do všech plateb unikátní kód, který se zobrazí u transakce přímo na bankovním účtu zákazníka. Podle tohoto kódu je možné kdykoliv platbu zpětně dohledat.

Přesměrování dotazů

Automatické přesměrování dotazů zákazníků na email podpory eshopu. Někteří zákazníci (není jich mnoho), kteří obdrží potvrzení o platbě od platební brány, reagují tak, že na toto potvrzení odpoví. Tomuto se nedá zabránit ani tak, že je odesilatelem robot "noreply.." a podobně. V přijatých mailech se však občas objeví důležitý dotaz nebo informace, která souvisí s objednávkou nebo platbou. Po aktivaci této služby je systém podpory Pays nastaven do režimu, kdy následné dotazy zákazníků, automaticky předává obchodníkovi, který používá platební bránu Pays.

SMS upozornění

Oznámení přijaté platby Pays Automatické SMS upozornění na každou přijatou platbu. Funkce je vhodná pro obchodníky, kteří přijímají menší množství plateb, na které musejí velmi rychle reagovat. Díky notifikační SMS mohou například ihned zavolat zákazníkovi a dohodnout detaily objednávky nebo kontaktovat pověřeného pracovníka, který zajistí potřebné činnosti.

Platební brána Pays je využívána stovkami obchodníků v ČR a na Slovensku. Zaregistrujte se a vyzkoušejte nás i Vy. Věříme, že Vás přesvědčíme o kvalitách Pays.

Nenašli jste odpověď na vaši otázku?

Zeptejte se nás