4 tipy pro online podnikání v roce 2022

1. Vyplňte díru na trhu a vsaďte na jedinečnost

Nejlepší způsob, jak se vrhnout do podnikání, je najít pomyslnou díru na trhu s pomocí zajímavých produktů, kurzů nebo služeb. Základním předpokladem je, že se dobře orientujete v oblasti, které se budete chtít v rámci online podnikání věnovat. Pro vlastní inspirací můžete zkusit sami vyhledat a navštívit různá online fóra i poptávkové weby a zjistit, jaké otázky lidé kladou a jaké problémy chtějí vyřešit.

Obrázek zobrazuje 4 hlavní tipy pro online podnikání: 1. Najděte díru na trhu, buďte jedineční, 2. Promyslete si, kde a jak budete prodávat, 3. Věnujte zvláštní pozornost obsahu, 4. Naplánujte, jak budete svůj byznys propagovat. Více informací ke každému bodu naleznete přímo v článku. V případě, že se chystáte vrhnout do oblasti, kde je vysoká konkurence, budete se muset něčím vymezit, například:

Být lepší než konkurence

Pokud se rozhodnete podnikat ve vysoce konkurenčním odvětví, budete muset věnovat čas sledování konkurence, například:

Díky tomu pak můžete zkusit vytvořit produkty nebo služby, které budou ještě lepší.

Nabízet zajímavou přidanou hodnotu

Další způsob je nabízet specificky zaměřený produkt nebo službu díky čemuž budete nabízet zajímavou přidanou hodnotu. Pokud chcete například nabízet online kurz jógy, zkuste se zaměřit na specifickou skupinu lidí, které spojuje podobný problém (například jóga zaměřená na lidi se sedavým zaměstnáním). V oblasti cestování, se můžete zaměřit na unikátní destinace i pojetí ubytování. Například místo klasické dovolené můžete nabízet neobvyklá místa k pobytu.  Důležitá je odlišnost nebo jedinečnost zaměření.

2. Promyslete, kde a jak budete prodávat

Druhá další otázka, kterou jste si položili patrně bude, jak budete zboží nebo služby nabízet. V Pays jsme připravili článek o online nástrojích, které vám mohou pomoci rozhodnout, kde a jak budete prodávat. Některé online nástroje pomohou i s takovými nezbytnostmi, jako je registrace vlastní domény nebo webhostingu, bez kterého se v případě online podnikání často neobejdete.

3. Věnujte zvláštní pozornost obsahu

V případě podnikání online je důležité věnovat dostatečnou pozornost průzkumu klíčových slov, abyste byli vidět ve vyhledávačích. Díky tomu můžete zjistit, jaká jsou populární klíčová slova, která nemají tak velkou konkurenci. Klíčová slova s nízkou konkurencí vám rychleji zajistí lepší pozice ve vyhledávačích. Pro více informací si můžete prohlédnout náš seznam užitečných nástrojů pro analýzu klíčových slov.

Základní pravidla obsahu, který prodává

K tomu, aby u vás zákazníci nakupovali, je potřeba najít způsob, jak je přesvědčit. V prodejním obsahu by tak neměly chybět následující informace:

Pokud chcete více propagovat vybraný produkt nebo specifickou službu, můžete vytvořit tzv. Landing page neboli vstupní stránku. Přímo na našem webu se můžete dozvědět, jak vytvořit Landing page, která prodává. Pokud jste o Landing page nikdy neslyšeli, zde jsme pro vás popsali, co je to Landing page a jak funguje.

4. Naplánujte, jak budete svůj business propagovat

V současné době existuje mnoho kanálů, kde můžete své výrobky nebo služby propagovat. Spíše než se okrajově zabývat všemi dostupnými způsoby, vyberte několik hlavních míst, kde budete chtít své podnikání dále rozvíjet a věnovat tomu potřebný čas i úsilí. Místo propagace by se mělo odvíjet od toho, kde se nejvíce pohybuje vaše cílová skupina.

Někdo jde například cestou blogování, protože články lze snadno sdílet prostřednictvím sociálních sítí. Jiní podnikatelé mohou jít naopak cestou budování komunity na Facebooku, Instagramu nebo LinkedIn podle zaměření. Pokud budete chtít své online podnikání ještě více „nakopnout“ můžete zkusit investovat do placené reklamy – například placené příspěvky na sociálních sítích, reklamy na Google a Sklik atp.

Nevíte kde a jak začít? Zkuste kurz online podnikání

Pokud si nejste jistí, jak své online podnikání uchopit, můžete vyzkoušet některé z online kurzů i zdrojů, například:

Podnikání z pláže

Jedná se o koncept pro všechny, kteří by rádi vytvořili a prodávali vlastní digitální produkt, například e-book nebo online kurz. Tento kurz Vám přesně řekne, jak na to. Základním předpokladem je, že máte užitečné znalosti nebo zkušenosti, které můžete digitální formou předat dál. Inspirovat se můžete přímo u těch, kteří kurzem úspěšně prošli.

Cena: Od 4 804 Kč

Základy digitálního marketingu

Dalším užitečným nástrojem, který vám může pomoci rozjet online podnikání je kurz Základy digitálního marketingu od Google, který  vám dá mnoho užitečných tipů týkajících se online prezentace, strategie online podnikání, jak fungují vyhledávače, jak optimalizovat a inzerovat obsah pro vyhledávače, možnosti sociálních sítí i mobilních zařízení atd. Kurz je dostupný v Češtině.

Cena: ZDARMA


< předchozí článek

Hledáte jednoduché a bezpečné platební řešení pro Vaše online podnikání?

Kontaktujte nás