Pořádání akcí: 3 způsoby, jak vybírat vstupné a startovné

Velkou část pořadatelů od používání platební brány odrazují možné náklady na provoz. Platební brána Pays nemá žádný paušál a ani nepožaduje minimální měsíční limit pro to, abyste získali zajímavé podmínky. Platební brána Pays je vhodná pro všechny, kdo například poskytují sezónní služby, popřípadě mají nižší měsíční obrat. U Pays Vám totiž nehrozí žádné zvláštní poplatky nebo penále za to, že nebyl splněn požadovaný minimální obrat.

Použití platební brány v praxi

Platební brána Pays nabízí hned několik způsobů, jak ji lze pro pořádání akcí využít, a to i s ohledem na technické možnosti pořadatele. Je tedy na každém pořadateli, jaký způsob využití si zvolí. Způsoby využití platební brány lze samozřejmě libovolně kombinovat dle nastavené prodejní strategie.

1. Prodej prostřednictvím integrované platební brány Pays do vlastního webu

Příklad, jak lze prodávat například vstupné při pořádání akcí, kde zákazník jednoduše vyplní registrační formulář, je přesměrován na platební bránu, kde dokončí transakci a následně je mu zaslán automatický email s potvrzením o platbě a zároveň od pořadatele dostává email s dalšími detaily ohledně pořádané akce. Pořadatel si tento proces může z velké části sám nadefinovat. Zákazník (účastník akce nebo závodu) provede registraci prostřednictvím webové stránky, kde je nasazena platební brána. Sám pořadatel si díky implementovanému řešení může z velké části nastavit, jak bude proces prodeje a komunikace se zákazníkem vypadat. Například:

  1. Zákazník vyplní registrační formulář vybrané akce na webu.
  2. Po vyplnění údajů jako další krok zvolí platební metodu a následně je přesměrován na platební bránu.
  3. Zákazník dokončí platbu dle zvolené platební metody.
  4. Platební brána Pays automaticky zasílá informaci o statusu platby. Pořadatel může zaslat například potvrzovací email o tom, že registrace proběhla úspěšně.
  5. Pořadatel na základě úspěšné transakce pošle zákazníkovi automatický email s dalšími detaily.

Jak funguje implementovaná platební brána Pays si můžete přímo prohlédnout u pořadatele pochodu Praha – Prčice. Registrace na pochod pro rok 2022 běží od 5. do 19. května.

2. Prodej prostřednictvím platebního odkazu

V případě, že pořadatel akce nemá potřebné zdroje pro implementování API, může využít platební odkazy, které lze jednoduše vytvořit v administračním rozhraní Pays a vložit kdekoliv na stránce pořadatele. Výhodou platebních odkazů je, že jich může uživatel vytvořit kolik chce a může si nastavit odkazy i pro různé typy kampaní. Díky tomu pak lze snadno měřit úspěšnost jednotlivých odkazů.

Registrace na akci prostřednictvím platebního odkazu:

Ukázka použití platebního odkazu v praxi, pořadatel si jednoduše nastaví odkaz, který vloží na webu například formou tlačítka ZAKOUPIT VSTUP. Zákazník na tento odkaz klikne a dokončí platbu. Na základě dokončené transakce pak může být přesměrován na cílovou URL s dalšími instrukcemi pro dokončení registrace. Zákazník navštíví webovou stránku a následně:

  1. Klikne na tlačítko ZAKOUPIT VSTUP, což je nastavený platební odkaz pro vybranou akci.
  2. Je přesměrován na platební bránu, kde má přesně definovanou částku, měnu, název a popis akce.
  3. Vyplní platební formulář včetně detailů (jméno, email) a dokončí transakci.
  4. Obdrží automatický email od Pays ohledně statusu platby a po dokončení platby je zaslán potvrzovací email o proběhnuté transakci.
  5. Po dokončení transakce je zákazník přesměrován na cílovou URL, kterou si může pořadatel sám nastavit. Tato URL adresa může být nastavena individuálně pro jednotlivé platební odkazy. Cílová stránka může například obsahovat další instrukce nezbytné pro dokončení registrace, může se například jednat o formulář, kde je účastník vyzván k vyplnění více údajů, a které si pořadatel následně uloží v systému.

Pořadatel má pak v administračním rozhraní Pays k dispozici jednoduchý přehled, kdo, kde, kdy a za co zaplatil.

Platební odkaz pro použití na sociálních sítích:

Platební odkazy mj. nabízí možnost okamžité platby například prostřednictvím sdíleného příspěvků na sociálních sítích. Pokud tedy pořadatel vytvořil událost na Facebooku, může například přímo do příspěvku vložit odkaz, prostřednictvím kterého může účastník dokončit transakci. 

3. Prodej prostřednictvím e-produktu

Pokud pořádáte akci, na kterou je omezený počet míst, můžete si jednoduše vytvořit seznam voucherů s jedinečným kódem. Tento voucher pak může posloužit jako vstupenka na akci. Stejně tak můžete například vytvořit seznam jedinečných startovních čísel dle nastavených kategorií atp.  

Každý poukaz (ať už vstupenka nebo startovní číslo) je umístěn na jedinečné URL adrese (například jako PDF) a Pays po zaplacení automatické zákazníkovi pošle odkaz, kde je soubor umístěn a odkud si ho zákazník může následně stáhnout. Pořadatel pak může v administrativním rozhraní Pays vidět, kolik poukazů již bylo vyčerpáno. Díky tomu, že pořadatel nahraje soubory online, nemusí následně zasílat vstupenky, vouchery nebo startovní čísla zvlášť, protože se čerpají ze systému automaticky.

Výhody, které platební brána Pays pořadatelům nabízí

1. Žádný měsíční paušál a extra poplatky

Jak jsme zmínili výše, provoz platební brány naše uživatele nic nestojí. Pokud nic nevyděláváte, nic neplatíte. U Pays platíte pouze stanovený poplatek z každé úspěšné transakce. Navíc sami můžete rozhodnout, zda chcete, aby tento poplatek hradil Váš zákazník nebo Vy.

2. Jednoduchá registrace a super rychlá aktivace

Pořádáte akci na poslední chvíli a hledáte řešení pro výběr plateb online? Popřípadě hledáte platební bránu, kde nemusíte dlouhé týdny čekat na aktivaci? Pak oceníte rychlost aktivace naší brány. Službu jsme pro Vás schopni spustit do druhého dne. Pro úspěšnou registraci stačí vyplnit a podepsat smlouvu, zaplatit jednorázový vstupní poplatek 600 Kč (bez DPH) a bránu můžete začít ihned používat.

3. Rychlá technická podpora

Chcete mít k dispozici specifická data od účastníka? Rozšiřte si formulář platební brány dle libosti. U nás si můžete spolu s technickou podporou jednoduše nastavit, jaké další informace chcete od zákazníků při platbě získávat (například věk účastníka, doplnění přiděleného účastnického čísla uživatelem, typ akce…). Naše technická podpora vždy odpoví a ve většině případů i pomůže do 24 hodin.

4. Bránu nasadíte jednoduše i bez programování

Pokud nemáte po ruce šikovného programátora, který by vám pomohl nasadit bránu přímo na web, vůbec to nevadí. Nabízíme řadu dalších způsobů, jak můžete snadno vybírat prostředky. Jedná se bezplatné nadstandartní funkce, díky kterým můžete ihned začít vybírat platby, aniž byste museli řešit přímou integraci do Vašeho webu.

5. Uživatelsky přívětivé administrační rozhraní

Platební brána Pays vyvinula své rozhraní díky mnohaleté spolupráci s různými ecommerce systémy. Veškeré funkce byly vytvořeny na základě poptávky klientů z oblasti ecommerce. Vytvořili jsme rozhraní, které splňuje kritéria našich uživatelů na jednoduché a zároveň efektivní používání.  

6. Bezplatné nadstandartní funkce pro zvyšování úspěšnosti prodeje

Jakmile máte platební bránu Pays spuštěnou do ostrého provozu, aktivujeme vám automaticky bezplatné funkce pro zvýšení úspěšnosti prodeje, které se nám osvědčily. Jedná se například o druhý pokus o platbu (v případě, že první platba neproběhne úspěšně) a automatické připomínky pro platby kartou i bankovním převodem. Více se o těchto funkcích dočtete v našem článku o tom, jak Pays pomáhá zvyšovat prodej.

Shrnutí důvodů, proč používat Pays pro pořádání akcí: Žádný měsíční paušál a extra poplatku, Jednoduchá registrace a super rychlá aktivace, Rychlá technická podpora, Lze nasadit jednoduše bez programování, Uživatelský přívětivé administrativní rozhraní, Bezplatné nadstandartní funkce pro zvyšování prodeje


< předchozí článek

Hledáte jednoduché platební řešení pro pořádání akcí, konferencí nebo závodů?

Kontaktujte nás