Vydělávání na internetu: 4 praktické tipy, jak na výběr vhodné platební brány

Mnoho obchodníků a podnikatelů si v dnešní době již dobře uvědomuje, že kvalitní a spolehlivé zázemí bez zbytečného stresu ve světě online byznysu znamená podstatně více, než mít na účtě o pár korun navíc, které jsou však vykoupeny nikoliv hodinami, ale dny a týdny strávenými nad řešením problémů. Díky této dlouhé prodlevě pak vznikají další komplikace a mnohdy i finanční ztráty.

Podnikání na internetu není o hledání nejlevnějšího řešení

V Pays víme, že váš čas je ta nejcennější komodita, a proto jsme pro vás připravili 4 praktické tipy, které byste měli zohlednit při výběru platební brány. Jedná se o klíčové věci, které hrají pro obchodníka z pohledu bezproblémového fungování byznysu nezastupitelnou roli. Tyto 4 praktické tipy jsme sestavili na základě dlouhodobého sledování toho, co obchodníci v praxi oceňují a skutečně potřebují. Stačí si při výběru položit čtyři následující otázky a nebát se nad hledáním odpovědí stravit trochu času.

1. Jaká je rychlost nasazení a spuštění platební brány?

Rychlost spuštění platební brány Pokud potřebujete, aby Vaše brána fungovala co nejdříve, pak si zkontrolujte, jak rychle je schopen vámi vybraný poskytovatel platebních služeb bránu nasadit. V mnoha případech se totiž obchodníci často upíšou poskytovateli a čekají nejen v řádech dnů, ale i týdnů, než se podaří řešení nasadit. V Pays jsme schopni spustit bránu do druhého dne v okamžiku, kdy jsou splněny veškeré podmínky ze strany obchodníka. Stránky obchodníka musí být v souladu se základními zákonnými povinostmi, což znamená, že stránky by měly obsahovat:

Informační povinnost prodávajícího
Tato informace je obvykle dostupná v obchodních podmínkách, ve kterých informujete o tom, co prodáváte, vlastnosti produktu nebo služby a za kolik. Obvykle uvádí podmínky reklamace, platební podmínky i podmínky dodání.

Firemní údaje
Veškeré údaje dle Vašeho podnikatelského oprávnění, ať už se jedná o živnost nebo obchodní společnost. Je potřeba uvádět tyto údaje spolu s názvem registru i číslem zápisu v rejstříku.

Kontaktní údaje
Obvykle email, telefon, případně dostupný kontaktní formulář.

Pravidla zpracování a ochrany osobních údajů
Jakmile je na stránce možnost registrace uživatele, uzavření smlouvy, přidání komentáře, přihlášení do newsletteru nebo vyplnění jakéhokoliv formuláře, pak musí mít stránky veřejně přístupná Pravidla pro zpracování a ochranu osobních údajů, kde je jasně popsáno s jakými osobními údaji provozovatel pracuje, za jakým účelem a jaká jsou práva uživatele stránky v souvislosti s osobními údaji.

Obchodní podmínky a reklamační řád (zejména pro e-shopy)
Právě obchodní podmínky značně zvyšují důvěryhodnost eshopu. Obchodní podmínky by měly obecně obsahovat:

V případě reklamačního řádu by měl dokument obsahovat informace o možnosti odstoupení od smlouvy a dále je potřeba informovat o tom:

2. Jak rychlý je převod peněz?

Rychlost převodu peněz z platební brány Pro úspěch obchodování je samozřejmě klíčové, aby byly peníze na účtu obchodníka k dispozici co nejdříve, ať už kvůli zaplacení faktur dodavatele, a nebo nákupu dalšího zboží či služeb. Vydělávat na internetu mj. znamená schopnost pružně i rychle reagovat, a peníze v tomto bezpochyby hrají zásadní roli. Ujistěte se proto, že platební brána, kterou jste si vyhlédli, vyplácí peníze v rozumném časovém rozmezí. U některých totiž převod trvá i přes pět pracovních dní.

U Pays například obyvkle vyplácíme peníze obchodníkům na účet během několika hodin, nejpozději však do druhého dne. Stačí si v administraci zadat požadavek na převod peněz a sami si můžete nastavit kolik chcete konkrétně vybrat. V případě zadaného požadavku na transakci v nepracovní den, jsou peníze převedeny bankou následující pracovní den. U obchodníků s vyšším obratem, kde je plynulost cash flow ještě více klíčová, poskytujeme službu okamžitého převodu tržeb v rámci našeho VIP režimu.

3. Jaká je úroveň a dostupnost zákaznické podpory?

Úroveň zákaznické podpory platební brány Váš eshop může disponovat tou nejnovější technologií, ale přesto se nikdy nevyhnete riziku, že něco přestane fungovat. Ano, stává se, že na jindy funkční stránce najednou něco nejde a platby nefungují, jak mají. Ve světě online podnikání a technologi je mnoho proměnných, které mohou bezprostředně ovlivnit jindy plynulý chod vašich webovek i transakcí. O to důležitější je to, jak rychle jste schopni problém vyřešit.

Pokud například registrujete problémy při placení, pak se samozřejmě musíte co nejdříve obrátit i na vašeho poskytovatele platební brány. Pokud vám však poskytovatel odpoví až po týdnu, a to ještě ke všemu nevhodnou generickou odpovědí, tak toho patrně moc nevyřešíte. Zkuste si proto sami zjistit, jak rychlá je standardní odezva u platební brány, kterou jste si vybrali. Předejdete tak mnohdy velkému a zbytečnému zklamání.

V Pays obvykle odpovídáme zákazníkům ještě tentýž pracovní den, nejpozději však do druhého pracovního dne. Problémy vždy řešíme individuálně. Dobrá zákaznická podpora patří k jedné z našich hlavních předností. Nezáleží, jestli máte tržbu pár tisíc a nebo milión, pro nás jsou všichni zákazníci důležití.

4. Jaká je cena za dodatečné funkce a nadstandardní řešení?

Nadstandardní funkce platební brány Kvalitní platební brána poskytuje obchodníkovi (kromě samotného procesu plateb pro zákazníky) i další důležité funkce. Právě zde se pozná rozdíl v kvalitě. Dodatečné funkce totiž výrazně ovlivňují spokojenost zákazníků a zvyšují úspěšnost plateb. Usnadňují často také práci obchodníkovi při vyřizování reklamací a při dalších činnostech.

Pokud hledáte konkrétní funkce, které chcete, aby Vaše platební brána uměla, zjistěte si, jestli takové funkce nejsou náhodou zpoplatněné. U mnohých bran jsou právě nízké poplatky kompenzovány poměrně vysokými příplatky za vybrané nadstandarní služby, takže se vám ve výsledku ani řešení nemusí vyplatit.

Výše uvedený seznam jsou příklady našich nadstandardní řešení, které nabízíme zákazníkům zcela zdarma. Mnohé z nich najdete u poskytovatelů za příplatek. Na našich stránkách najdete zveřejněný výčet našich služeb včetně podrobného ceníku.

Závěr k vydělávání na internetu

o	Vydělávání na internetu: Obrázek shrnuje 4 praktické tipy, jak na výběr vhodné platební brány – tedy zohlednění rychlosti nasazení a spuštení brány, rychlost převodu peněz na účet, úroveň zákaznické podpory a jaké jsou možnosti dodatečných funkcí a za kolik Ať už jste zdatní obchodníci, nebo teprve ve fázi přemýšlení, jak rozjet e-shop, popř. vymýšlíte, jak vydělat peníze na internetu, nezapomeňte si dobře promyslet těchto pár základních věcí, aby vaše obchodování probíhalo hladce:

  1. Jak by mi měli ostatní platit?
  2. Jak rychle potřebuji bránu nastavit?
  3. Jak rychle budu potřebovat peníze na svém účtu?
  4. Jaké očekávám od své platební brány funkce?
  5. Jakou očekávám úroveň podpory?

Většina platebních bran vás bude primárně lákat na nízké poplatky. Vy však již víte, že existuje několik klíčových faktorů, na které dříve nebo později narazí většina obchodníků, pro něž je podnikání na internetu zásadní. Tyto faktory se pak často stávají i důvodem, proč obchodníci dříve nebo později platební bránu vymění za jinou, byť to pro ně mnohdy znamená i o něco vyšší transakční poplatky.

Proto je vždy lepší strávit dostatek času nad výběrem platební brány a ověřit si, jak dobře a na jaké úrovni jsou dostupné vámi požadované služby. Tento strávený čas se vám bohatě vyplatí, protože si později ušetříte mnoho nepříjemných překvapení a patálií. Platební bránu totiž nelze tak snadno reklamovat i vyměnit jako třeba to nové tričko nedávno zakoupené v obchodě.


< předchozí článek

CHCETE SI OVĚŘIT JESTLI JE PLATEBNÍ BRÁNA PAYS VHODNÝM ŘEŠENÍM PRO VAŠE ONLINE PODNIKÁNÍ?

Napište nám